Krisztus missziós feladattal bízta meg tanítványait: tegyenek tanítvánnyá minden népet. A tanítványok rövid időn belül elterjesztették a Római Birodalomban a krisztusi tanításokat, hamarosan a fővárosba is eljutottak. Itt szenvedett vértanúságot két oszlop-apostol: Péter és Pál.
Történelem
A képromboló Bizánc
Európai művészetünk történetének az ember a főszereplője. Az antik antropomorf világfelfogást felváltó új, hierarchikus világrendben az ember helyett megkülönböztető jegyeik kapnak főszerepet az ábrázolásban. A cél, hogy tisztában legyünk azzal, hogy az ábrázolt személy a hierarchia mely lépcsőfokán foglal helyet.
Az orosz kommunizmus értelme és eredete
Az orosz kommunizmus egyszerre internacionális, az egész világra kiható jelenség, és sajátosan orosz, nemzeti képződmény, az orosz történelem által determinált. Az orosz történelem mindvégig a keleti és nyugati elemek párharcának terepe volt, ebből fakad az orosz lélek ellentmondásossága. Az orosz néplélek az orthodox egyház terméke: meghatározó...
Államalapítás - Szent István
A kutatók egyetértenek abban, hogy a Kárpát-medence történetének legnagyobb és legdöntőbb fordulata az államalapítás volt. István királynak sikerült országát Európához csatolni, sikerült népével elfogadtatni a kereszténységet, és Európa keresztény közösségével népét.
A történelemről
A szállítóeszközök
A 16.-17. század az európai hajózás felvirágzásának a korszaka volt. A hollandok még a 17. század végéig is két-háromszor annyi hajóval rendelkeztek, mint az angolok, és az angol hajók egynegyedét is hollandok építették. A spanyolok, a franciák, és a skandinávok is tőlük vettek hajókat. A holland hajókat olcsó konstrukció, különleges, célszerű...
Az óceáni kereskedelem a 16.-17. században
A 16. század folyamán fellendült a kereskedelem Európa és a lakott kontinensek között. A 15. században az óceánon csak az izlandi halászhajók és az atlanti-óceáni szigetekkel kereskedő néhány spanyol és portugál hajó vitorlázott. A 16. században már mindennapossá váltak az atlanti-óceáni hajóutak, és kisebb volumenű kereskedés folyt a...
A középkor két utolsó századában alapvető változások zajlottak le az európai kereskedelem jellegében és áruszerkezetében. A nemzetközi kereskedelem súlypontja északra tolódott. Lehanyatlott a Mediterráneum hajózása, és felemelkedett a holland, majd az angol hajózás. Ez annak volt köszönhető, hogy kibontakozásnak indult a szélesebb felvevőpiacra...
A 16. században Flandria és Észak-Itália voltak Európa fő ipari központjai. A két terület kapcsolata lényeges volt fejlődésük szempontjából. Az itáliaiak a keletről hozott fűszereket és luxuscikkeket vitték Flandriába, ahonnan főként posztóval megrakodva tértek vissza. Ez a kereskedelem szárazföldön, és tengeren is folyt. A szárazföldi utak a...
A Földközi-tenger és a Balti-tenger volt Európa két legfontosabb tengeri víziútja. Az Atlanti-óceán partvidéke szintén jó kikötőkkel rendelkezett, Lisszabontól egészen Brémáig. Partmenti hajózása ugyanolyan jelentős volt, mint az említett két beltengeré. Az északi beltengert a hollandok uralták, de a spanyol-portugál flotta is volt akkora, mint a...